ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΑΚΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Επιστολή προς Κ.Ο. και υποψήφιους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας (Ν.Δ.) για την Συμφωνία των Πρεσπών

Επιστολή προς Κ.Ο. και υποψήφιους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας (Ν.Δ.) για την Συμφωνία των Πρεσπών

Αξιότιμοι κύριοι βουλευτές και υποψήφιοι βουλευτές,

Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την υπογραφή στους Ψαράδες των Πρεσπών, του ομώνυμου Προσυμφώνου, για το οποίο ο ελληνισμός εντός και εκτός συνόρων έδωσε και δίνει αγώνες για την ανατροπή του. Απτή αποτύπωση της δυσαρέσκειάς του υπήρξε, άλλωστε, και το αποτέλεσμα των πρόσφατων Ευρωεκλογών / Αυτοδιοικητικών Εκλογών, αφού όσοι στήριξαν τις «Πρέσπες» (Σύριζα, Ποτάμι, Πράττω) αλλά και όσοι είχαν διαρροές προς την κατεύθυνση αυτή (ΑΝΕΛ, Ένωση Κεντρώων), υφίστανται τις δυσμενείς συνέπειες αυτής της στάσης.

Με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα, ο ελληνικός λαός εξακολουθεί να αγωνιά για την Μακεδονία. Ενόψει των επικείμενων εθνικών εκλογών και γνωρίζοντας ότι ΟΥΔΕΝ τετελεσμένο υφίσταται στον παρόντα χρόνο, απευθύνουμε την παρούσα επιστολή προς εσάς για να σας γνωρίσουμε τα ακόλουθα:

Από τον συνδυασμό των διατάξεων που ακολουθούν, προκύπτει ότι η «συμφωνία των Πρεσπών» θα τεθεί σε ισχύ και θα αναπτύξει τη δεσμευτικότητά της, μόνον όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία ένταξης της γείτονος στο ΝΑΤΟ, δηλαδή όταν κυρωθεί το πρωτόκολλο ένταξης από ΟΛΑ τα κράτη μέλη. Αυτό προκύπτει από τα εξής:

Στο Προσύμφωνο των Πρεσπών στο άρθρο 2 παρ. 4 [1]  ii) αναφέρεται ότι:
«… το Πρώτο Μέρος θα κυρώσει το Πρωτόκολλο προσχώρησης του Δεύτερου Μέρους στο NATO. Η εν λόγω κυρωτική διαδικασία θα ολοκληρωθεί ΜΑΖΙ με τη διαδικασία κύρωσης της παρούσας Συμφωνίας.»

Ωστόσο:
– Στο ΦΕΚ της Κύρωσης του Πρωτοκόλλου στη Συνθήκη του Βορείου Ατλαντικού για την Προσχώρηση της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας [2] στο άρθρο 2 αναφέρεται ότι:
«Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και του Πρωτοκόλλου που κυρώνεται από την πλήρωση των προϋποθέσεων του άρθρου ΙΙ αυτού».

– Τέλος, με βάση το άρθρο ΙΙ του ίδιου πρωτοκόλλου, ισχύουν τα εξής:
« Το παρόν Πρωτόκολλο θα τεθεί σε ισχύ μόλις καθένα από τα Συμβαλλόμενα Μέρη στη Συνθήκη του Βορείου Ατλαντικού γνωστοποιήσει στην Κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής την αποδοχή του Πρωτοκόλλου. Η Κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής θα ενημερώσει όλα τα Συμβαλλόμενα Μέρη στη Συνθήκη του Βορείου Ατλαντικού για την ημερομηνία λήψης καθεμιάς από τις ως άνω γνωστοποιήσεις, καθώς και για την ημερομηνία θέσης σε ισχύ του παρόντος Πρωτοκόλλου.»

Έτσι, από την προσεκτική ανάγνωση όλων των ανωτέρω νομικών διατάξεων που αλληλοσυμπληρώνονται νοηματικά, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η θέση σε ισχύ του Πρωτοκόλλου για την ένταξη της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ -που θα σημάνει τη θέση σε ισχύ και του Προσυμφώνου των Πρεσπών-, προϋποθέτει την ΚΥΡΩΣΗ του Πρωτοκόλλου προσχώρησης από ΟΛΕΣ τις χώρες- μέλη του ΝΑΤΟ.

Τότε και μόνον τότε, θα έχει τελειώσει η διαδικασία του Προσυμφώνου. Αυτήν τη στιγμή μόνον 5 χώρες έχουν ολοκληρώσει πλήρως τη διαδικασία [3]. Ο λόγος που το Προσύμφωνο προβλέπει ότι είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την κύρωσή του η είσοδος των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, είναι δικλείδα ελληνικής εμπνεύσεως- όπως πληροφορηθήκαμε από τον ίδιο τον κ. Κοτζιά- και αποσκοπεί στο να εξασφαλίσει ότι η αλλαγή του ονόματος θα γίνει μόνον εφόσον μπουν τα Σκόπια στο ΝΑΤΟ, για τον ίδιο λόγο και οι συνταγματικές τροποποιήσεις στα Σκόπια ΔΕΝ έχουν ΑΚΟΜΑ τεθεί σε ισχύ, σε ευθεία παράβαση του ίδιου του Προσυμφώνου. Και μόνον αυτό το γεγονός θέτει τις προϋποθέσεις για καταγγελία της συμφωνίας από την πλευρά μας με επίκληση της Σύμβασης της Βιέννης του 1961 περί διεθνών συμφωνιών (άρθρο 48) [4].

Κατόπιν των ανωτέρω, η διμερής αυτή συμφωνία μπορεί να ανατραπεί από την επόμενη κυβέρνηση. Πριν την ολοκλήρωση της ένταξης στο ΝΑΤΟ, το προσύμφωνο ουδεμία δεσμευτικότητα παράγει, αφού από το ίδιο το κείμενό του προβλέπεται ότι: «Εάν η Συμφωνία ΔΕΝ τεθεί σε ισχύ, τούτη στο σύνολό της και ως προς τις διατάξεις της ξεχωριστά, δεν θα έχει περαιτέρω ισχύ ή εφαρμογή, προσωρινή ή άλλη, και ΔΕΝ θα δεσμεύει οποιοδήποτε από τα Μέρη με οποιοδήποτε τρόπο». (Άρθρο 20 παρ. 4, εδ. Β΄)

Επί του πρακτέου, η επόμενη Κυβέρνηση μπορεί να ψηφίσει νόμο που καταργεί τον νόμο 4593 (κύρωση πρωτοκόλλου) γνωστοποιώντας στην Κυβέρνηση των ΗΠΑ την ακύρωση του Πρωτοκόλλου. Ακολούθως, με νόμο ακυρώνεται και ο νόμος 4588 (κύρωση προσυμφώνου) και να επανέλθουμε στην Ενδιάμεση Συμφωνία. Συνεπώς, το μόνο που χρειάζεται είναι πολιτική βούληση για την ακύρωση και τίποτα άλλο. Είτε με ΝΟΜΟ που θα ψηφίσει η κοινοβουλευτική πλειοψηφία είτε με ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ, μπορεί να κλείσει αυτή η επικίνδυνη προσπάθεια εκχώρησης της Μακεδονίας. Η δε λύση του ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ προκρίνεται για την έκφραση με τον πλέον άμεσο και δημοκρατικό τρόπο της γνώμης του ελληνικού λαού για ένα τόσο σπουδαίο εθνικό ζήτημα, του λαού μας, που όχι μόνον δεν ρωτήθηκε αλλά φιμώθηκε και λοιδορήθηκε αδυσώπητα όλο το προηγούμενο διάστημα.

Ο Ελληνισμός θα σώσει την Μακεδονία μας, δεν αμφιβάλλουμε για αυτό, εμείς θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις. Εν κατακλείδι, μιας και οι εκλογές είναι προ των πυλών και θα είστε υποψήφιος βουλευτής, θέτουμε ενώπιόν σας ένα καίριο ερώτημα, το οποίο δε μπορεί να μείνει αναπάντητο…

«Εσείς, σε περίπτωση που εκλεγείτε, τι σκοπεύετε να κάνετε για την Μακεδονία μας;».

Τελευταία άρθρα

Στο YouTube

Τρέχω για τη μνήμη, Τρέχω για τη ζωή #100RunningTeam

Νίκος Παπαβραμίδης - Μα την Παναΐαν

Στο Facebook